שבת בתקופת השואה – שמירה על הרוח

לימוד ושיח
בוגרים
יום הזיכרון לשואה ולגבורה

פתיחה:

  • הצגת השאלה: מה מסמלת עבורכם השבת?
  • דיון קצר על שבת כמקור למנוחה, זהות, וקדושה.
  • הצגת נושא המפגש: כיצד שמרו יהודים על השבת בתקופת השואה?

שלב ראשון – סיפורים ועדויות

מצורפים טקסטים המספרים על שבת בתקופת השואה וגם הפניה למאגר סרטוני עדויות. בחרו מתוכם מספר סיפורים והביאו לקבוצה שיצפו/ יקראו יחד (אפשר שיתחלקו לזוגות וכל קבוצה תיחשף לסיפור אחר ואח"כ תשתף אותו בקצרה במליאה הכללית)

לסרטונים לחץ כאן

לסיפורים לחץ כאן

שלב שני – דיון ושאלות מנחות

  • מה לדעתכם נתנה השבת ליהודים בתקופה זו?
  • כיצד היו משפיעים עליכם התנאים אם הייתם שם?
  • האם ניתן ללמוד מכך משהו לימינו?

שלב שלישי – יצירת כתיבה/ איור

  • אפשרות 1: כתיבת מכתב מדומיין מיהודי בגטו לחברו על משמעות השבת עבורו.
  • אפשרות 2: יצירת כרזה/ איור שמבטא את משמעות השבת בתקופה קשה.

סיכום ושיתוף

  • שיתוף חלק מהתוצרים של המשתתפים.
  • סיכום- אפשר לראות שהשבת הייתה ועדיין מהווה מקור כוח וזהות לעם היהודי, גם בזמנים קשים ביותר.

להדפסה

תכנים נוספים שיכולים להתאים לך

לימוד ושיח
בוגרים

פרשת במדבר- לימוד ושיח לבוגרים

לימוד ושיח
בוגרים

על מדבר – פרשת במדבר

טקסט לפרשה, לימוד ושיח
משפחות וילדים

ואהבת לרעך כמוך – פרשת קדושים – סיפור ושיח

טקסט לפרשה, לימוד ושיח
בוגרים

ואהבת לרעך כמוך – פרשת קדושים

טקסט לחג, לימוד ושיח
בוגרים

"לראותם בלבד" – מה מזמנים לנו נרות חנוכה

לימוד ושיח
בוגרים

עקידת יצחק בעיניים שונות: פרשנויות ומחשבות אישיות, מתוך פרשת וירא.

הפעלה חברתית, לימוד ושיח
משפחות וילדים

הכנסת אורחים – להיכנס לבית וללב, בהשראת פרשת וירא

לימוד ושיח
בוגרים

של מי האחריות? לימוד ושיח בפרשת שופטים

הפעלה חברתית, לימוד ושיח
משפחות וילדים

הפעלות חברתיות סביב פרשת שופטים

הפעלה חברתית, לימוד ושיח
בוגרים

לימוד ושיח בפרשת נח