פתיחה:
- הצגת השאלה: מה מסמלת עבורכם השבת?
- דיון קצר על שבת כמקור למנוחה, זהות, וקדושה.
- הצגת נושא המפגש: כיצד שמרו יהודים על השבת בתקופת השואה?
שלב ראשון – סיפורים ועדויות
מצורפים טקסטים המספרים על שבת בתקופת השואה וגם הפניה למאגר סרטוני עדויות. בחרו מתוכם מספר סיפורים והביאו לקבוצה שיצפו/ יקראו יחד (אפשר שיתחלקו לזוגות וכל קבוצה תיחשף לסיפור אחר ואח"כ תשתף אותו בקצרה במליאה הכללית)
שלב שני – דיון ושאלות מנחות
- מה לדעתכם נתנה השבת ליהודים בתקופה זו?
- כיצד היו משפיעים עליכם התנאים אם הייתם שם?
- האם ניתן ללמוד מכך משהו לימינו?
שלב שלישי – יצירת כתיבה/ איור
- אפשרות 1: כתיבת מכתב מדומיין מיהודי בגטו לחברו על משמעות השבת עבורו.
- אפשרות 2: יצירת כרזה/ איור שמבטא את משמעות השבת בתקופה קשה.
סיכום ושיתוף
- שיתוף חלק מהתוצרים של המשתתפים.
- סיכום- אפשר לראות שהשבת הייתה ועדיין מהווה מקור כוח וזהות לעם היהודי, גם בזמנים קשים ביותר.