פרשת במדבר | חג שבועות – לימוד לבוגרים
רכז יקר, כאן תוכל למצוא הצעה לשְני נושאים לשיח משותף. תוכל לבחור מביניהם.
א. האחד דף לימוד (מקורות ושאלות לשיח) בנושא שבועות העוסק בבחירה האלוהית להתגלות לעם במעמד הר סיני דרך אפקט הקול ולא באופן גלוי.
ב. הצעה שניה בהקשר של פרשת השבוע מציע דיון על המתח שבין חופש וסדר וגבולות.
________________________________________________________________________
א. לראות את הקול, לימוד בנושא שבועות – 'וכל העם רואים את הקולות', למה דווקא ככה?
לחץ כאן להורדת הלימוד
ב. מדבר, חופש מול עבדות וגם יום ירושלים
להורדת דף הלימוד לחץ כאן.
רקע ללימוד:
בבית הכנסת השבת יתחילו לקרוא חומש חדש, חומש רביעי מתוך חמש, ספר במדבר.
עם ישראל נמצא במדבר כבר שנתיים, הם בטוחים שעוד מעט נכנסים לארץ ישראל. הם לא יודעים שעוד רגע יהיה חטא המרגלים המפורסם, והכניסה לארץ תדחה בעוד 38 שנים של נדודים במדבר.
פרשת במדבר היא הפרשה שעושה סדר! זוהי הפעם הראשונה שיש חלוקה לשבטים:
1. בפרשה מונים בפעם ראשונה את העם לפי שבטים. כמה גברים מעל גיל 20 נמצאים בכל שבט.
2. העם מקבל ציווי לארגן את המחנה בסדר קבוע. כל שבט מקבל את המקום שלו במבנה מיוחד.
הצעה לשיח:
לפניכם שני קטעי קריאה (במסמך המצורף). שניהם מתייחסים לציווי שמקבלים העם בפרשת במדבר לחנות ולנוע במבנה קבוע והיררכי, בו כל שבט יש לו מקום קבוע.
קִראו את שני הקטעים ושוחחו ביחד בעזרת השאלות הבאות:
· אילו אתגרים מציב המדבר בפני עם של עבדים?
· שתפו בדוגמאות מחייכם למתח שבין חירות לעבדות
· לפי כל אחד מהקטעים איזה איכות/ מטרה יש לציווי לנוע במבנה מחנה קבוע?
כתבה: יוכי נדבצקי, מחלקת הדרכה אגף פעילים צהר